16 Ekim 2019 Çarşamba

Okul Mimi

Merhabaa, bir mimle geldim bu defa.
Sevgili Konumuz Kitap (İrem Can) harika bir mim oluşturmuş. Okul hayatımıza dair çok güzel sorular sorup hem sohbet hem öneri hem de eğlence içeren bir mim ortaya çıkarmış.

 Mimi ilk olarak Sade ve Derin bloğunda gördüğümde de yapmaya karar verdim.

O zaman güzel sorulara cevap vermeye davet ediyorum kendimi :D

1) İlkokulda nasıl bir öğrenciydin?
Sınıfta okuma yazmayı ilk söken kişiydim. Tek amacım derslerde bazen beni geçen bir arkadaşımı geçebilmekti :) Hatta İlkokul öğretmenimiz ikimizin de ailelerini okula çağırıp ''Kızlarınız ilk sınıfta öğrenecekleri her şeyi zaten biliyorlar isterseniz ikinci sınıfa atlayabilirler'' demiş ama ailelerimiz kabul etmemiş bunu. Her zaman da arkadaşlarım vardı çevremde ve her zaman öğretmenimiz beni başkan yapardı, sınıfı susturabilen tek kişi bendim çünkü :D

2) Dostluk kavramına inanır mısın? 
İnanırım tabiki ama ölümüne dostluğa pek inandığım söylenemez. Her insanın kötü bir yanı olabileceğine ve ölümüne dost olamayacağına inananlardanım. Şuan her şeyimi anlatabildiğim dostlarım var ve bazıları ile farklı şehirlerde yaşadığımız için onları çok özlüyorum. Hayallerimden biri de onlarla aynı şehirde olup çekinmeden, düşünmeden dertleşebilmek. İnsan sırlarını her halükarda saklayabilecek, derdini dinleyip sıkılmadan yol gösterebilecek insanlar bulunca çok bağlanıyormuş, anladım.

3)Okul hayatınızda en çok zorlandığınız ders veya dersler ya da önerileriniz var mı?
Lisede fizik kanayan yaramdı. Hiçbir zaman sevmedim ve yapamadım. Etrafımda da fiziği sonradan seven hiçbir insan görmedim. Seven yapıyordu sevmeyen de ağzı açık bakıyordu  :) Coğrafya'dan da önceki akşam sınava hiç çalışmadığım için lisede 45 almıştım ve okul sonuncusu olmuştum. Düşük notumu da dersi sevmememe bağladım yıllarca. Fakat Kpss çalışırken Coğrafya dersine aşık oldum. Dersi sevmeye çalışmayı önerebilirim herkese. Pes etmeyin :)

Öğretmeninizle yaşadığınız komik bir olay var mı?
Deep'in anısına biraz benzer olacak sanırım ama şuan aklıma gelen komik ve tuhaf durum sadece bu oldu. İlkokulda ödevlerimi her zaman tam olarak yapardım ve öğretmenim o yarıştığım arkadaşımla beni sınıfa örnek gösterirdi. Bir gün ders kitabında Türk bayrağını çizme ve boyama gibi bir bölüm ödev verilmişti. Gece onu yapmaya o kadar üşendim ki ödevi yapmadan gittim okula. Öğretmen benim yapmadığımı görünce ''Sen de mi İrem? Ben şimdi kimi örnek göstericem'' deyip başıma hafifçe vurmuştu.Aşırı utanmıştım. Tabi kötü bir durum gibi duruyor ama o kadar iyi kalpli o kadar öğretmek aşkıyla yanan tutuşan o öğretmenimin ölüm haberini aldığımdan beri bu anımızı hep gülerek hatırlıyorum.

Hiç sınıf başkanı veya başkan yardımcısı oldun mu?
Dediğim gibi sınıfı susturabilen tek kişi bendim ve ilkokul öğretmenim hep benim başkan olmamı isterdi sınıf da beni seçerdi tabi. Üçüncü sınıfta da ''artık yoruldum'' deyip sınıf başkanlığına geçmiştim :D

Hiç öğretmen olmayı düşündün mü? 
Aslında hep düşündüm çünkü etrafımdaki insanlar dersleri iyi anlattığımı söylerler. Ama öncelikli hedefim sadece sağlık alanında görmekti kendimi. Şuan da akademisyen olup bir nevi öğretmen gibi bir nevi hemşire gibi insanların hayatına ışık tutmak istiyorum :D

Öğretmenlik kadar insanların hayatına yön veren bir meslek yok bence, Tüm öğretmenlere selam olsun❤

Bu güzel soruları cevaplamak isteyen herkes mimi yapabilir. Cevaplarınızı okumayı çok isterim ☺
Haydi hoşçakalın

10 yorum:

  1. Mimi yanıtladığın için çok teşekkür ederim. Çok güzel anıların olmuş... Adaşız da!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim çok keyif aldım :D Evet adaşızz :D

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Bitti ama hala okuldaymış gibi hissetmek istediğimden belki :D

      Sil
  3. O sorumluluk altında da eziliyor insan. Bir kere alıştırdın mı, hiç diğerleri gibi kaytarma şansın kalmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o sorumluluk birkaç yıl üst üste aynı kişiye verilmemeli bence de :)

      Sil
  4. ben bu mimi yapsam üç sayfa sürer sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar mı anı varr :) olsun yapın okuyalım:D

      Sil
  5. hehe bir üç dört çok tatlııııı :)

    YanıtlaSil

Yaşanılası

  Allah der ki “Kimi benden çok seversen onu senden alırım”…. Ve ekler: “Onsuz yaşayamam” deme, seni onsuz da yaşatırım.   Ve mevsim geçer, ...