14 Ekim 2019 Pazartesi

İstanbul ❤

   Küçüklüğümde otobüs yolculuklarını hiç sevmezdim. Midem hep tepetaklak olurdu. Uyuyamadığım için hep yolu izlemek zorunda kalırdım. Dimdik, hiç önüme bakmadan. Her seferinde bir ilaç almak zorunda kalırdım yolculuğum berbat olmasın diye.
Bunların hepsi geçti. 14 yaşımdan beri eve gide gele atlattım hepsini.
Atlatamadığım tek şey yolculuğa çıkacağım gün heyecanlanmaktan mideme kramplar girmesi. Ne bavul hazırlamayı severim ne de boşaltmayı. Bunlar beni çok gerdiği içindir ki bulantı hapından ağrı kesiciye terfi ettim :D
   Bu haftasonu da kardeşimin İstanbul'daki  yeni evine ailemle gidebilmek için önce bir otobüs yolculuğuyla Balıkesir'e gitmek zorundaydım.Yolculuklar benim için kabus olsa da İstanbul kaçamağı iyi geldi.
   Çok değişik bir cümle bu benim için. İstanbul'a hiç hiç ısınamamış tamamen ön yargıyla korkan biri olarak bu gidişimde bir güzel geldi gözüme. O kadar da deli gibi trafikte kalmamıza ve trafik yüzünden Topkapı'ya, Yeraltı Sarnıcı'na  gidemememize rağmen bunları hissettim yani düşün blog.       Buralara gidersek çok geç kalacağımızı düşündüğümüzden Eminönü'de bir balık ekmek ve turşu gömdük, tadı da hala damağımda.
   Belki de lise döneminde, yıllarca küçük yerlerde yaşamış biri olduğum için, korkutmuştu beni İstanbul.Her gittiğimizde bir çok yerini görüp farklı hazlar almak hoşuma gitti açıkçası, bunu beklemiyordum.
   Kardeşim manzarası Kız kulesi olan, sahilde çay kahve satan küçük büfelerin olduğu bir yere götürdü bizi. Oturmalık hatta yayılmalık minderler olan bir yerdi. Aşırı güzel manzarayı bozan tek şey vardı. O da birbirleri ile inanılmaz sesli konuşan bazı yabancı gruplar. Hangi millet olduklarını dile getirmiyim ama İstanbul'da yaşayanlar anlar belki.
   Aşırı bir gürültü aşırı bir curcuna. biz ne konuştuğumuzu neyden bahsettiğimizi anlayabilmek için ortaya eğilerek konuşmak zorunda kaldık. Bir manzara, bir ortam ancak bu kadar mahvedilebilirdi. Tebrikler, helal olsun.
   İstanbul'dan tekrar eve döndükten bir gün sonra da canım İzmirime geri döndüm. Otobüste oturarak yolculuk ettim mesela, metroda bir durak sonra oturacak yer bulabildim :D İstanbul'da metrobüsteki balık istifini gördükten sonra bu çok büyük lüks geldi.
   Ama şunu kesinlikle söyleyebilirim ki İstanbul görsel,zihinsel, tarihsel ve daha bir çok şey bakımından eşsiz bir şehir. Baka baka doyamadım. Yakın zamanda Göktuğ ile yine gidebilirim ve daha çok fotoğraflayabilirim umarım.
   Sevgili İstanbul'da yaşayanlar, benim için de gezin şehrinizi olur mu? :)
Kendinize güzel bakıın❤
Özerkliğini ilan etmiş saçımı, çirkin duvarı ve koccaman tabelayı görmezseniz arkası tam bir kartpostal değil mi?





14 yorum:

  1. Bahsettiğiniz gürültülü grubu anladım hemen. Keşke saygıyı öğrenebilseler... Bu yorumun aynısını az önce de yazmıştım ama sanırım gitmemiş :(( Adresinizi mail adresime atarsanız çok sevinirim, tebrik ederim :)) kagitsalincak@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke öğrenebilseler ama sanmıyorum:( Hemen atıyorum teşekkürler şimdiden:))

      Sil
  2. İstanbul bu karmaşası beni de tedirgin ediyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gün geçtikçe de artacak gibi bu tedirginlik :)

      Sil
  3. eminönü ve kız kulesi sahili yeter yiaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilik şükür tabi:D Sonraki zamanlara kısmet:D

      Sil
  4. Uzun otobüs yolculuklarını çok severim, otobüste oturup hiçbir şey yapmam gerekmeden tam tatil moduna giriyorum. Müziğim ve camdan akan manzara.

    İstanbul her köşesinde insanı büyüleyecek sürprizler saklayan, yıllarca içinde yaşasan da şaşırtan, harika bir şehir:) Arayı çok açmadan yine gelin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu size gerçekten keşke ben de anın büyüsüne kapılıp geçirsem tüm yolu:) Öyleymiş gerçekten bu gidişimde daha bi anladım. Bir dahaki gelişimde aşık olarak dönersem şaşırmam:D

      Sil
  5. İstanbul benim için sevda ne kadar kalabalık olsada uzun kuyruklar bitmeyen trafik bitmeyen işler yetmeyen zaman hepsi.

    YanıtlaSil
  6. ben de sakaryada yaşayan kız kardeşime gitmek için hava yoluyla önce istanbula uğramıştım orada çok sevdiğim bir arkadaşımla buluşma heyecanı ve çok merak ettiğim yerleri görme heyecanı birbirine karışmıştı gerçi gitmek istediğim çoğu yere şehri bilmediğim için gidemedim ve çok az vaktim vardı ama başlangıç olarak güzeldi :) beni de en korkutan şey o kalabalık ve çok çok yüksek binaların varlığıydı :) fotoğraflar çok hoş bu arada üçüncü fotiye bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul o kalabalık korkusuna rağmen kendini sevdirmeyi başarabiliyor:)) Baka baka doyamayınca fotoğraf çekmiştim:D

      Sil
  7. Metrobüs hariç seviyorum İstanbul'u.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de kalabalığı dışında çok fazla sevilesi :)

      Sil

Yaşanılası

  Allah der ki “Kimi benden çok seversen onu senden alırım”…. Ve ekler: “Onsuz yaşayamam” deme, seni onsuz da yaşatırım.   Ve mevsim geçer, ...