27 Ekim 2019 Pazar

Tell Me Who I Am

   Bir film ya da belgeselde, adına her ne derseniz, hiç bu kadar sarsılmamıştım. "Nasıl olur?" diye sordum kendime sürekli. Gerçek yaşanmış bir hikaye olduğunu, izlerken zaten farkettim ama sürekli "nolur kurgu olsun bunların hiçbiri yaşanmamış olsun" diye yalvardım içimden de dışımdan da.
   Benim üzerimdeki etkisini bir kenara bırakıp biraz belgeselden bahsediyim.


   Alex ve Marcus tek yumurta ikizleri. Alex 18 yaşında bir motor kazası geçiriyor ve hafizasını kaybediyor. Hayatını yeniden kurma çabasında en büyük destekçisi Marcus oluyor. Çünkü Alex uyandığında, Marcus dışında kimseyi hatırlamıyor. 18 yaşından önceki hayatını, Marcus'un anlattıklarına hayal gücünü ekleyerek tekrardan oluşturuyor.
   Belgesel iki kardeşin hayat hikayelerini anlatmasıyla başlıyor ve böyle bitiyor. Arada geçmişlerinden küçük kesitler ve fotoğraflar sunuluyor.
    Aslında filmin ortasında neler olup bittiğini anlıyorsunuz ama sonunda iki kardeşin yüzleştiği anda anlatılan detayların beni paramparça ettiğini söylemeliyim.
   Belgeseli bitireli yarım saat oldu, hala kendime tam olarak gelmiş değilim. +16 izleyici kitlesine hitap ettiğini söylüyor Netflix. Kesinlikle aynı düşüncedeyim, hatta daha bile büyük bir sayı olabilir artıdan sonraki kısım.
   Son olarak söylemeliyim: Belgeseldeki oyuncu iki kardeş, başka bir ikizin otobiyografisinden çalışarak bu belgeseli oluşturmuşlar.
   Hayatta kimsenin böyle şeyler yaşamamış olmasını dilemekten başka bir şey gelmiyor elimden. 

13 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. İzlemek izlememek size kalmış :). Bu belgeseli açıkça öneresim gelmedi konusu oldukça hassas olduğu için

      Sil
  2. Tell Me Who I Am belgeselini ilk sizde duydum hassas olabilir ama izlemek istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekimin 19 unda yayınlanmaya başlanmış zaten, çok tazee. Yorumlarınızı duymak isteriiim :)

      Sil
  3. Trajik ve gerçek bir hikaye anladığım kadarıyla izlemeyim en iyisi, üzülmek istemiyorum şu sıralar hiç :/ güzel tanıtım için teşekkürler yine de aklımda bulunsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya inanılmaz etkiledi beni. Rica ederiiim :))

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Netflix' i taşınma nedeniyle dondurmuştum.. açtığımda ilk bunu izleyeyim o zaman :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. izleyemem sanırım çok etkileniyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsuun belki etraftakilere öneri listene girer:)

      Sil
  7. pikuuu not aldım izlerims :)

    YanıtlaSil

Yaşanılası

  Allah der ki “Kimi benden çok seversen onu senden alırım”…. Ve ekler: “Onsuz yaşayamam” deme, seni onsuz da yaşatırım.   Ve mevsim geçer, ...