9 Kasım 2019 Cumartesi

Notalarla Yolculuk - MİM 🎶

   Bazı şarkıların bize her seferinde aynı şeyleri hissettirdiğini farkettiniz mi? Bazen kaybettiğimiz bir yakınımızla olan anımızı, bazen kahvesini yudumlamayı çok sevdiğimiz bir kafeyi, bazen çocukluk arkadaşımızla yaşadığımız hüzünlü hatıramızı, bazen eski bir sevgiliyi, bazen en uzun otobüs yolculuğumuzu ve daha bir çok şeyi... Bazen de hiçbir anısı olmadan sadece hissederiz.
   Şarkılar konuşan duygularımız gibi...

zaman çabuk geçse de anılar eskimiyor ile ilgili görsel sonucu"

   Dinlediğimiz veya dinlemeyi en çok sevdiğimiz şarkıları, bize hatırlattıkları anılarla ve hissettirdikleriyle birlikte paylaşmanın çok güzel olabileceğini düşündüm. 
   Böyle bir etkinlik daha önce yapıldı mı bilmiyorum ama başlatmak istiyorum.
   Müzik dinlemeyi seviyorum, her seferinde gözlerimi kapattığımda aynı şarkıyla, aynı yere aynı duygulara seyahat etmeyi çok seviyorum. 
   Hadi gelin, hislerinizin en çok yoğunlaştığı 2 şarkınızı seçin ve bize her bir şarkıda, gittiğiniz o anı, o hatırayı veya o hissi anlatın !! 
   
 O zamann başlıyorum ben.


    Cem Karaca, dinlemeyi en çok sevdiğim sanatçıların başında gelebilir. 
  Ne yalnızlık ne de yalan üzmesin seni. Doğarken ağladı insan. Bu son olsun, bu son...
   Her dinlediğimde gözlerimde yaşlar birikir, özellikle dedemi kaybettiğimi öğrendiğim o an gelir gözlerimin önüne. Kazadan sonra 99 gün yoğun bakımda kaldıktan sonra 100. gün kardeşim beni arayıp dedemin durumu kötüleşmiş, birazdan seni almaya gelicez, hastaneye annemin yanına gideceğiz dedi ve benim hayatımda yaşadığım en kötü andı bu an. Gönen'den Balıkesir merkeze normalde 2 saat süren yolu 40 dakikada aşarken hissettiğim anları hissediyorum bu şarkıda tam olarak. Güçlü olmam gerek ama güçlü olamam, küçüklüğümün eğlence kaynağı olan, kalbi dünyada tanıdığım insanların hepsinden temiz olan adam ölüyor. Ve ben onu yüz günde sadece 2 defa görebildim. İkincisinde içerideki sürem bittiği için yanından giderken "Benim gitmem gerek artık, bizi bırakma nolur dayan" dediğim anda daha önce dediklerime hiç tepki vermeyen insan ellerinin arasındaki elimi sıkıp kendine doğru çekti ve başını bana döndürmeye çalışıp büktü boynunu. Gözlerinin kenarında aşağıya akmayı hazır bekleyen bir gözyaşı gördüğüm o anı da hatırlıyorum bu şarkıyla.
  O yüzden bir şarkı ne kadar özel olabilirse o kadar özel , ne kadar anlatılmaz yaşanır olabilirse o kadar benim için.


Bazen bu şarkıyı her yerde duymaktan özellikle çoğu düğünde dinlemekten oldukça sıkıldım ama vazgeçemiyorum. Bir çok hissi bir arada yaşatıyor bana. Son 7 yılım gibi... Çünkü mutluluklarım,hüzünlerim, sevinçlerim, yorgunluklarım, özlemlerim; hepsini bir bir anlatıyor bana.
   Şarkının Türkçe anlamının da bunda çok etkisi var tabi. Göktuğ'un bunu ilk dinlettiği anı iyi hatırlıyorum. Sözlerini anlamadan bile sevmiştim.
   Bu şarkının başı biraz daha yavaş başlayıp ortalarına doğru hızlanıyor. Bizim hayatımızı anlatmanın dışında ritmini de yaşıyor gibi  :)
   16 yaşında küçük bedenlerle küçük kalplerimizle ama mantığımızı asla ekarte etmeden başlamıştı ilişkimiz. Buraya kadar varacağını kim bilebilirdi ki. Midemde kelebekler uçuştuğu, ellerimin terlediği, kalbimin taşikardik seviyedeki halini hatırlıyorum bununla. Belli bir anıyı değil yani bir çok hissi bir arada yaşıyorum. Her anı gözlerimin önüne kısa film olarak gelip gidiyor. Bu fotoğraf akışını başka hiçbir şarkıda bulamadığım için dinlemeye doyamıyorum. Otobüste pencereden uzun tepeleri izlerken, caddede yürürken, evimdeki koltukta uzanırken, durakta beklerken... Her çalışta aynı anlara dönüyorum, bir kez daha aşık oluyorum.
"Cause we were just kids when we fell in love. Not knowing what it was."
💧💧💧

  Benim seçtiğim, dinlerken farklı diyarlara farklı yıllarıma bambaşka anlarıma yolculuk ettiğim iki şarkım bunlardı. Hislerimi de en şeffaf şekilde paylaşmaktan büyük keyif aldım.
 
  Şimdi ben 3 kişiyi bu etkinliğe davet ediyorum. Davet edilenler de 3 kişiyi davet ettikçe etkinlik büyür belki ☺ Etkinliği seven ve isteyen herkes de yapabilir tabiki çok sevinirim, çok. 
Bu şekilde hem bilmediğimiz şarkılar öğreniriz hem de onların hikayelerini. Dolayısıyla ilk dinleyişte hoşlanmadığımız şarkıları bile farklı anıları hatırlayarak tekrar dinleme şansına erişebiliriz.
   Kendinize çok çok çok iyi bakın, hoşçakalııın ❤

Mimlediklerim:
Kağıttan Dünyam
Sade ve Derin
Kaystros Tyrha

20 yorum:

  1. Eveet şarkılarını anılarını dinlemeyi çok isterimm :) Şarkılar da anılar da unutulmuyor hiç,ben de bunları birleştirmek istedim. Hepimizin yüzü gülsün ömrümüz boyunca, çok teşekkürler :D Mimi yapmanı merakla bekliyoruum ❤

    YanıtlaSil
  2. Beni de mimlediğin için çok teşekkür ederim, en kısa zamanda cevaplayacağım. Dedeler torunlarını, torunlar da dedelerini çok severler. Henüz on yaşında dedemi kaybettiğimde en çok sevdiğim kişiydi o. Bu yüzden duygularını çok iyi anlıyorum.
    Her iki şarkı da güzel ve sözleri anlamlı. Bu şarkıların sende bıraktığı etkileri güzel kaleme almışsın.
    Dilerim, sevgili eşinle mutlu birlikteliğiniz sonsuza kadar sürer. Sevgiyle:)

    YanıtlaSil
  3. Evet, çocukluğuma mektup miminden hatırlıyorum, mekanı cennet olsun dedenizin. 22 yaşıma kadar onunla olabildiğim için şükrediyorum ben de şimdilerde. Göktuğ benim sevgilim, eşim değil ama farketmez zaten :D Asıl ben teşekkür ederim mimi cevaplayacağınız için, bekliyoruum. Bolca sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. "Bazen de hiçbir anısı olmadan sadece hissederiz." O kadar güzel bir söz ki şarkılar başka türlü anlatılamazdı galiba.Seçtiğin her iki şarkıda çok güzel çok anlamlı.Keşke dedeler hiç ölmeseydi ama ne yaparsın işte hayatın bir parçası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Hayatın yaşattıklarını yaşamaktan başka çaremiz yok tabiki, keşke.
      Sen de yapsanaa bu mimi esrarengiz tilkim. Senin şarkılarını da çok merak ediyorum :D

      Sil
    2. Bir tane mim var bir kaç gündür bekliyor onu yaptıktan sonra.İlk işim bunu da yazacağım.:)

      Sil
  5. Bu mimi ben de yapiciim <3

    YanıtlaSil
  6. ed sheeran dinlemekten yamuldum artık. evlilik kliplerini genelde onun şarkılarına yaptırıyorlar, montaj yaparken yüz kere çaldığından tekrara bağlıyor kafada.

    YanıtlaSil
  7. ikinci şarkı senin için anlamlıymış amaaa ilkindeki anı ağlattı yaaa :) dün akşam ağaç evi yaptım, bugün de senin mimi piku :) seninki çok etkileyiciymiş amaaa :) karaca nın da şarkı sözleri de amaa of of :) cem karacaaa, resimdeki gözyaşlarııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hele şarkılarla birleşince anılar hiç unutulmuyor. İki şarkının da bende etkisi çok büyüük :)) cem karaca❤

      Sil
  8. Okurken gözlerim doldu çünkü dedem benim de çocukluğumun önemli bir parçasıydı. Yetişkin olduğumda da varlığı hep güç veren, hep destek olan, neşe veren biriydi. Onlar iyi ki vardılar. Cem Karaca'da bir efsane.
    Ed Sheeran şarkıları hep dinlenilesi. Perfect şarkısının sözlerinin anlamını bilmiyorum ama dinlediğim en romantik müziklerden biri. Film müziği etkisinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep olmalıydılar ama olsun. Bu dünyada birileri göçmeli ki birileri doğabilsin kural bu. Şarkıları sevmenize sevindim :) teşekkürler

      Sil
  9. Şarkı güzelmiş. Ben bunu telefona da atayım. Mimi yapabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok seviniriim :)) Mutlaka uğrayacağım şarkılarınızı ve hislerinizi merakla bekliyorum :D

      Sil
  10. Ah ölüm! Bağrımıza hançer saplanıp kalır ve yıllarca gitmez. Ölmüşlerimize rahmet diliyorum. Şarkı da cidden çok ağır duygulara eşlik ediyor.
    İkincisi ise dinlediğimde hak verdim, resmen bir hayatın gidişatı gibi. Ed Sheeran' ı da pek severim. Böyle güzel bir mim hazırladığın için teşekkürler.. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, evet her anlamda duygusallaştırıyor ilk şarkı beni.
      Yaa gerçekten mi :) duygularını öğrendikten sonra bir şarkıyı daha farklı dinlediğimi farkedince bu mim aklıma gelmişti zaten. Herkeste aynı etkiyi yapmasından dolayı çok mutlu oluyorum.
      Ben çok teşekkür ederim asıll zaman ayırıp mimi cevapladığınız için 😍

      Sil

Yaşanılası

  Allah der ki “Kimi benden çok seversen onu senden alırım”…. Ve ekler: “Onsuz yaşayamam” deme, seni onsuz da yaşatırım.   Ve mevsim geçer, ...