10 Kasım 2019 Pazar

Kasım Ayı Meydan Okuması ( 9. ve 10. Gün) The End 😞

  9. Soğuk kış günlerine geçiş yapıyoruz artık. Bu kış günlerinde pişirip yemekten keyif aldığın bir tarifini paylaşır mısın? Mesela meşhur bir kekin, ya da kurabiyen var mı? 

Tatlıyı genelde sevmem, aramam yani. Bir büyük pasta ile tek bir poğaçayı yan yana koysanız poğaçayı seçerim. Ama bu meydan okumanın 9. günü beni bir günlüğüne benliğimin dışına çıkardı ve yazılan tüm tarifleri okudukça canım istedi okudukça tatlı aşerdim 😄 Sevineyim mi üzüleyim mi bilemedim :) Neyse benim doğru düzgün bir tarifim olmadığını söylememe gerek yok artık sanırım anladınız siz :D
   Amaa çok bir şey bilmesem de 2-3 seferdir yaptığım bir yemek var. Biraz uğraştırıcı ama benim için en güzel şeylerin bir araya gelmesiyle en sevdiğim yemeklerden biri oluverdi.

Arkadaki karışıklık için pardoon, günün birinde burada sergileyeceğimi hiç düşünmemiştim :D

Fırında Köfteli Patates Püresi

  • Önce patates püresi için 4-5 orta boy patatesi haşlamak için soyarak tencereye koyuyoruz.
  • Normal her zaman yaptığımız köfte harcını hazırlayıp küçük toplar halinde yuvarlayarak kızartıyoruz.( Çok fazla kızarmasınlar, sonra fırına koycaz çünkü.) Sonra onları soğuması için bir tabağa alıyoruz.
  • Bir tavada biraz tereyağı kızdırıp üzerine 3 orta boy domatesi rendeleyip ekliyoruz. Yarım yemek kaşığı salça ve baharatları ekleyip bir sos hazırlıyoruz.
  • O arada patatesler haşlanmıştır. Onları alıp patates püresi haline getiriyoruz, yumuşaması için biraz süt ve baharatlar eşliğinde tabiki :D ( biraz cıvık yapın ki fırına girdiğinde kurumasın)
  • En son orta boy bir borcama patates püresinin tümünü yayıyoruz. Üzerine köfteleri biraz bastırarak yerleştiriyoruz. Genelde köftelerin üstüne gelecek şekilde domates sosumuzu da kaşıkla koyduktan sonra önceden ısıtılmış 180 derece fırında 30 dakika falan pişiriyoruz.
  • Sonra çıkartıp üzerine rendelenmiş kaşar ekleyip bir 10 dakika daha fırına veriyoruz. 
  Ve afiyet olsuuuun :))
Tabiki bu benim tarifim değil internette görmüştüm ama neden tarifini vermeyeyim ki 😄 Bu kadar uğraşıp denerseniz beni anmayı unutmayın, yorulacaksınız ama iyi anlamda anın nolur 😍


10. En son gördüğün en güzel manzara neydi? İstersen anlat istersen fotoğrafını bırak.

    En son gördüğüm en güzel manzara geçen sene hastanenin doğumhanesinde staj yaparkendi :D 10 yıldır bebeği olmasını isteyen 39 yaşındaki bir annenin ikiz bebeklerini kucağına alışı ve emzirme çabasıydı. Hem hüngür hüngür ağlıyor hem de kahkaha atıyordu.  Hangi gözyaşının hangi duyguyla aktığı bile belli olmuyordu.
Hatırladığım en güzel en duygulu manzara buydu.

Kasım ayının ilk 10 gününü meydan okuyarak geçirince bu ayı bitirmişiz gibi hissettim valla.
Tekrardan Zeynep'e ve soruları yazanlara çok teşekkür ediyorum.
Devamı da gelsiiin ben hemen atlayabilirim bu ve türevlerine..
Bu ay ne kadar hüzünlü bir ay olsa da sağlıklı mutlu huzurlu günleriniz olması dileğiyle..

26 yorum:

  1. Fırında püreli köfte, leziz görünüyor :).

    Son sorudaki hikayen çok etkileyici, umut dolu. Teşekkürler paylaştığın için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimii, ben yaptım diye demiyorum :))))
      Evet umutların gerçekleştiği bir andı, rica ederiim ☺

      Sil
  2. Fırında patates güzel görünüyor:)..Son soruyu okurken gözlerim doldu ya :( :) ne kadar güzel birşey Rabbım evlat isteyen herkese nasip etsin inşallah ...Emeğine sağlık canım benim sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten aşamalı ama güzel bir yemek :) Ben de o anı yaşarken gözyaşlarımı tutmak isteyip tutamayanlardandım, amin.
      Sevgileer :)

      Sil
  3. Ohh mis gibi bir fotoğraf görüyorum.Bende çok severim.

    YanıtlaSil
  4. Çok duygusal ama çok hoş bir manzaraymış, tarif güzel gözüküyor ama köfte harcı yapmayı bilmiyorum öğrenmeye de üşenirim şimdi yoksa yapardım :D fotoğrafta çok iyi görünüyor ama canım istedi şimdi ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett :) Köfte harcı internette her yerde farklı olduğu için ben buraya yazmadıım :)) Afiyet olsun diyesim geldi, teşekkür ederiim

      Sil
  5. Fotoğrafı görünce istemsizce acıktım :) arka fonu söylemeseniz dikkatimi dahi çekmezdi. ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Aman aman tarife hiç bulaşmayalım beni aşar.:D En son pilav yapmaya çalıştığımda o kadar çok lapa olmuştu ki elle alıp yiyebiliyorsun.Tadından bahsetmeyeyim bile.Hikaye konusunda bir şey demeyeceğim. Tek kelime ile muazzam bir olay.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üniveristeye gidip kendi yemeğini yapman gerektiğinde öyle bir acıkacaksın kiii aç bir tilkiye dönüşüp her yeneği yapmaya girişeceksin, irem demişti dersin :))) Ayrıca ben de pilavı hala lapa yapıyorum nolcak ki öyle de çok güxel alışıyor insan hahahah :D

      Sil
  7. ayyy ikiz annesi güzel deeee köfteli patates püresi duymadıydım saaaol. ay ben ise tatlıcı olarak o pastayı bir anda bitirirdim yaniiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmi böyle değildi sanırım ben uydurmuş olabilirim :)) tatlı sevmemeyi seviyoruum yoksa durduramazdım kendimi :))

      Sil
  8. yemek süper olmuş eline sağlık bende genelde ayrı ayrı yaparım köfteyi ve püreyi ama bu tarifi de deneyeceğim kesin. Bloguma gelirseniz mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de ziyaretiniz için mutlu oldum. Mutlaka uğrayacağım :))

      Sil
  9. Karnım da açtı yemek süper gözüktü gözüme

    YanıtlaSil
  10. Hasan Paşa köftesini andırıyor. İlk denememdi liseye giderken:) Güzel manzaranın hakikaten tartışılmaz güzelliği var. Şu meydan okuma lafına gıcık olduğumdan sanırım bu etkinliğe katılmak istemedi canım. Eğer katılsaydım, size arapsaçlı kuru fasulyenin tarifini verirdim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa evet gerçekten hasanpaşa köftesinin porsiyonlara ayrılmamış hali adeta :D Evet en güxel manzara deyince aklıma bu geldi hemen, çok duygulu bir andı.
      Meydan okuma lafının ben de nerden geldiğini hiç bilmiyorum ama mim gibi algılayıp katılıyorum, seviyorum :)) Arapçalı kuru fasulye ismi kulağa hoş gelmese de tarifi çok merak ettiim, meyfan okumasız paylaşmak ister misiniz bizimle 😄

      Sil
  11. Bende deneyeyim en kısa zamanda. İyi ki paylaştın! Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. Yemek tarifi çok güzel.Umarım bir gün yaparız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaba saba şekilde verdim tarifi ama bir ara ben buraya tarifin orjinal linkini verip güncelliyim bari. Olmadı böyle çalış gibi hissettim :D. Öyle denersiniz eminim çok güzel olur. Sevgiler

      Sil

Yaşanılası

  Allah der ki “Kimi benden çok seversen onu senden alırım”…. Ve ekler: “Onsuz yaşayamam” deme, seni onsuz da yaşatırım.   Ve mevsim geçer, ...