15 Kasım 2019 Cuma

Bu Nasıl Bir Aşk?

   Bu nasıl bir aşktır? Sayın Ümit Yaşar Oğuzcan ne düşündün ki bu şiiri yazarken diye sormak isterdim karşısına geçip. Bazı insanlar belki buna saplantı der. Ne yöne çekersen oraya gider gerçi ama ben çok büyük bir aşk olması tarafından bakıyorum sanırım. 
   Şiiri ilk duyduğum anı hatırlamıyorum. Yani yaşım zaman mekan hiçbir şey yok zihnimde. Sadece ne hissettiğimi hatırlıyorum. Nasıl yazdı ki bu şiiri diye düşünmüştüm ilk. Bayılmıştım da tabi söylememe gerek var mıydı bilmiyorum. 
   Hala en sevdiğim şiirlerdendir. Arada açıp okurum. Kadın sesinden pek hoş olmuyor bu şiir ama olsun, rahatlatıyor beni şiir okumak. Dün gece bu şiire denk gelip okudum bir güzel. O yüzden sizinle de paylaşmak istedim. Bir kez daha okumuş hatırlamış olursunuz. 
Aşk dolu günler diliyorum efenim, hoşçakalıın ❤ 




Sizi bir Evgeny Grinko müziğiyle de başbaşa bırakıyorum, şiiri okumak isterseniz bailangıçta şarkıyı açmayı unutmayınız ☺

MİLYON KERE AYTEN

 Ben bir Ayten'dir tutturmuşum
Oh ne iyi
Ayten'li içkiler içip
Sarhoş oluyorum ne güzel
Hoşuma gitmiyorsa rengi denizlerin
Biraz Ayten sürüyorum güzelleşiyor
Şarkılar söylüyorum Şiirler yazıyorum
Ayten üstüne
Saatim her zaman Ayten'e beş var
Ya da Ayten'i beş geçiyor
Ne yana baksam gördüğüm o
Gözümü yumsam aklımdan Ayten geçiyor
Bana sorarsanız mevsimlerden Aytendeyiz
Günlerden Aytenertesidir
Odur gün gün beni yaşatan
Onun kokusu sarmıştır sokakları
Onun gözleridir şafakta gördüğüm
Akşam kızıllığında onun dudakları
Başka kadını övmeyin yanımda gücenirim
Ayten'i övecekseniz ne ala, oturabilirsiniz
Bir kadehte sizinle içeriz Ayten'li İki laf ederiz
Onu siz de seversiniz benim gibi
Ama yağma yok
Ayten'i size bırakmam
Alın tek kat elbisemi size vereyim
Cebimde bir on liram var
Onu da alın gerekirse

Ben Ayten'i düşünürüm, üşümem
Üç kere adını tekrarlarım, karnım doyar
Parasızlık da bir şey mi
Ölüm bile kötü değil
Aytensizlik kadar
Ona uğramayan gemiler batsın
Ondan geçmeyen trenler devrilsin
Onu sevmeyen yürek taş kesilsin
Kapansın onu görmeyen gözler
Onu övmeyen diller kurusun
İki kere iki dört elde var Ayten
Bundan böyle dünyada
Aşkın adı Ayten olsun


Ümit Yaşar Oğuzcan

24 yorum:

  1. Ümit Yaşar Oğuzcan ne de güzel yazmış usta ne kadar güzel anlatmış aşkını satırlara dökmüş ... ah Ayten yaktın bizi 😊 emeğine sağlık canım benim yeniden okumak bu şiiri çok güzeldi gerçekten sevgiler canım benim 😊🌸❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşkı dile getiriş bu şiirden daha güzel olamaz gibi :) Okudukça okuyasım geliyor. Beğenmenize çok sevindim, ben de sevgilerimi gönderiyoruum ❤

      Sil
  2. O kadar çok şiir enflasyonu var ki. Böyle güzellikler o çokluk arasında kayboluyor. Şiir'le çok haşır neşir değildim. Kdz. Ereğli'de eşimin öğretmen arkadaşları bir şiir gecesi düzenledi. İşte o gece gözlerimde yaş eksilmedi. Şiirin güzeli duygulandırır beni. Ama şiir şiir gibi olmalı. Nazım'ın şiirleri gibi mesela.
    Ümit Yaşar Oğuzcan'ın yukarıda hatırlattığınız şiiri de onlardan biri. Dediğinizi yaptım, müzik de öyle bir yakışmış. Aynı Kdz. Ereğli'deki geceyi yaşar gibi oldum. Şiiri daha önceden biliyordum ama uzun bir süre uzak kalmışım. Aşk dediğin işte böyle bir şey. O kadar güzel yazmış ki, bütün aşklar Ayten olsun, bütün şiirler de öyle. Çok teşekkür ederim, şiiri, o güzel müzik eşliğinde bir kez daha okumadan ayrılmayacağım. Teşekkürler, teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazım Hikmet'in beğendiğim bir tane bile şiiri yok gerçekten. Şiirleri sesli okumak ya da sesli okunması hele de bir müzik eşliğinde bunların olması çok duygulandırır beni de. Aslında bir hasret, hüzün ya da kavuşulmamış bir aşkım olmamasına rağmen duygulandırır. Budur şiiri şiir yapan sanırım. O duyguları yaşamadan tattırabilmek... Öyle bir şiir gecesine katılmayı öyle çok isterdim ki. Evgeny Grinko'ya da bayılırım, sevmenize sevindim. Rica ederiim ☺

      Sil
    2. Özdemir Asaf ve Cemal Süreya diyeyim size Mr. Kaplan. Ben zaman zaman okumaktan kaçınıyorum; okusam uykularım kaçıyor; okumasam hayat anlamsızlaşıyor.

      Sil
    3. Yukarıda yazdığım yorumu silmek istemiyorum ama "Nazım Hikmet'in bir tane bile beğenmediğim şiiri yok" demek isterken nasıl bir hata yapıp da orayı yanlış yazmışım bilmiyorum. İki harflik hata bana bu yorumu yazma ihtiyacı doğurttu :))

      Sil
    4. Kuyruksuz Kedi,
      Önerileriniz için teşekkür ederim:) Her ikisi de usta şairler. Bu yorumunuz üzerine her ikisinden de bir şiir bulacağım kendime. Umarım bulduklarım yeni bir yazı doğurmaz. Ara sıra güzel şiir paylaşanları gördükçe hoşuma gidiyor, beğenerek okuyorum. Zamana ihtiyacım var, bir ömür daha yaşamam gerek:))

      Sil
    5. Sevdiğim Günlük,
      Ödümü patlattınız:))) Nazım nasıl sevilmez?

      Sil
  3. Benim de en sevdiğim şairlerden biridir Ümit Yaşar Oğuzcan. Bol şiirli günlerimiz olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım diğer şiirleri hakkında pek bilgi sahibi değilim ama bu şiiri hiç aklımdan çıkmıyor. Evet ne güzel olur :)

      Sil
  4. Çok güzel şiirlerden biri gerçekten. Her okuduğumda 'hiç bu kadar sevildim mi!?' diye düşünüyorum. Karşısındakini zor durumda bırakmadan, saygıyla, istenmiyorsa sessizce kabullenerek, karşılıklıysa da o aşkı koruyabilerek, yıpratmadan sevmek ne onurlu bir davranış. Gerçek aşk bu olsa gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh aynısını düşünüyorum hep bu şiirde. O yüzden de başlığı bu yaptım, içimden geçen tam olarak bu. Hep kavuşulmayan aşklar büyük olur derler ama ben katılmıyorum buna. Gerçek aşk gerçektir yani kavuşup kavuşmamak ne farkeder ki...

      Sil
  5. ben de Ümit Yaşar Oğuzcan’ın ‘Bekleyenler İçin’ şiirini çok seviyorum, milyon kere Ayten’i yeni okudum bu şiiri de çok güzelmiş ne iyi yapmışsın paylaşmakla ve çok güzel yorumlamışsın bu nasıl bir aşk gerçekten çok etkileyici...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve şu saat, geldiğin anda durabilir sevincinden...
      Bekleyenler için de mükemmel gerçekten. Hatırlattığn ve okuduğum için teşekkür ederim ben de. Hep birlikte okumuş duygulanmış olduk :)

      Sil
  6. oleeeeey ne güzel yaaaaa keyiflendirdin yaaaa başka şeyler de yap böyleeee bizeeee yap güzellikleer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben de keyiflendim siz sevince 😄 Yapayım yapayım sevdiğim o kadar çok şiir var kii

      Sil
  7. Şiir tek kelime ile muazzam.Daha önce nasıl görmedim bunu bilmiyorum.Nasıl bir aştır bu efenim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeyin bir ilki vardıır hiç unutamam bu şiiri duyduğumdan beri, sana da öyle olacak sanırım❤ yorumunuz için teşekkürler efenim

      Sil
  8. Ayy ben de çok severim şiir okumayı :) Ne iyi yapmışsınız.. Ben de daha dün ,Orhan Veli'nin ölüm yıldönümü vesilesi ile Hürriyete Doğru şiirini seslendirip paylaşmıştım ınstagram sayfamda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Instagramım olmadığı için bakamıyorum, bir kere daha üzüldüm bu duruma. Ama olsun mutlaka bakacağım şiire, sanırım bilmiyorum. Çok teşekkürler yorumunuz için ☺

      Sil
  9. Merhabalar ne kadar guzel bir paylasim.❤ sagolsun deep haber verdi git bak ne guzel paylasmis dedi ben de kostumngeldim;) sevgiler❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaa, evet sizi tanıyorum😄 Şiirleri seslendirmenize de bayılmıştım, uğradığınız için çok teşekkür ederiim. Bolca sevgiler ❤

      Sil
  10. Müzik ne kadar iyi geldi,yumuşak,huzur verici.Ayten'in önüne geçiverdi bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de her zaman Ayten'i açıp okumasam da sakinleşmek istediğimde açarım bu müziği :))

      Sil

Yaşanılası

  Allah der ki “Kimi benden çok seversen onu senden alırım”…. Ve ekler: “Onsuz yaşayamam” deme, seni onsuz da yaşatırım.   Ve mevsim geçer, ...