8 Kasım 2019 Cuma

Lösemili Çocuklar Haftası ( 2-8 Kasım)

   Türkiye' de her gün 16 yaşın altında 1200-1500 yeni lösemili çocuk vakası bildirilmekteymiş. 
  Şu sayıya bakar mısınız? Küçücük bedenleriyle, kocaman bir kanserle kocaman tedavilerle savaşmak zorunda kalan çocuk sayısına bakın. 
   Daha geçen sene çocuk onkoloji bölümünde çalışan arkadaşım her öğle arası gelip bir hastamı daha kaybettim diyordu bana. Sadece bizim hastanemizde her gün birinin savaşı sona eriyordu. Bu çocuklar neden tek başlarına savaşsınlar ki, neden ilik nakli bekleyerek kaybetsinler hayatlarını? 
   Hastaneye gittiğimizde her genel tarama için 4 tüp kan veriyoruz. 
   İlik nakli için sadece 3 tüp kan vererek bağış bekleyen bir çocukla kök hücrelerinizin uyuşma şansı yakalayabilirsiniz. Şans diyorum çünkü küçücük bir kalbe ışık olmanın mutluluğu tarif edilemez öyle değil mi? Hem onun küçücük kalbinin hem de ailesinin hayata dönmesini sağlayabiliriz. Bedava kök hücrelerimiz sürekli yenilenebiliyorken neden hasta olana bunları vermeyelim ki... 
   Geçen sene Kızılay'a kök hücrelerimi, Kemik İliği Bankasına koymaları için vermiştim. Engel olacak hiçbir hastalığım olmadığı için de kök hücrelerimin bankaya koyulduğunu yazan mesajı aldığımda dünyalar benim olmuştu, inanın. 
  Şimdi Kızılay'dan her mesaj geldiğinde sanki biriyle uyuşmuş da benden tekrar nakil için izin isteyeceklermiş gibi hissediyorum.
   Hala bir haber yok ama umutla bekliyorum. Etrafımdaki herkesin de bu umudu yaşamasını yaşatmasını istiyorum.


 Siz de o çocukların umutlarını yeşertmek, ümitlerine hayat olmak istemez misiniz?
   

Ayrıntılı bilgi için Kızılay'ın kök hücre için bilgilendirme yazısının linkini bırakıyorum:



Geçen sene kök hücre bağışı yaptıktan sonraki düşüncelerimi ve bu aşamayı ayrıntılı anlattığım yazımın da linkini bırakıyorum:






10 yorum:

  1. Ben de bağış yaptım ama dönemediler daha. Umarım ki birilerine hayat oluruz. Yaptırmayı düşünenlere de şöyle bir tavsiyem var. Uyuştuktan sonra yapılacak işlemleri bilsinler. Uyştukta. Sonra işlemden korkup vazgeçmesünler. Bu hastalar için daha ölümcül olabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu bilgiyi diğer yazdımda üstüne basa basa söylediğim için bu yazımda söylemek istememiştim. Siz hatırlattığınız için çok teşekkür ederim. Umarım hayat verebiliriz

      Sil
  2. Keşke 18 yaşımda olsam da ben de yaptırabilseydim böyle güzel bir şeyi.Düşünsene sadece birkaç dakikalık acıyla bir kişinin hayatını kurtarıyorsunuz.Bundan daha mükemmel ne olabilir ki ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 18 yaşına girdiğin anda bunu ailenle de konuşarak yapman daha iyi olacaktır. Çünkü gerçekten bir kere kök hücren o bankaya alındığında bir daha vermekten vazgeçmemen gerekiyor. Çünkü eğer uyuşursa hemen o hastanın tüm kök hücrelerini sıfırlıyorlar ve senin kök hücrrlerini ona yerleştirmek için onu savunmasız hale getiriyotlsr.sen de vazgeçersen ölümü kaçınılmaz oluyor. Yani hayat veriyim derken hayatını alabilecek duruma getiriyoruz. Alttaki linkleri de okursan daha kapsamlı bilgilerr ulaşabilirsin.
      Ama böyle düşünmen o kadar güzel ki. Keşke herkes senin gibi düşünse 🙏

      Sil
  3. hımm saooool. bu yazını bi ara bloguma koyayım bari de herkesler duysuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevinirim Deep, ne kadar çok kişi o kadar çok umut 😍

      Sil
  4. son yazımı bi oku sen deee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudum bilee yarın paylaşacağım. Çok güzel çok anlamlı bir etkinlik olmuş :)

      Sil
  5. Merhaba editör
    yeni keşif ettim
    sizi takip ve izlemeye aldım.
    Uygun zamanda bana da beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler hoşgeldiniz, tabiki mutlaka uğrayacağım :)

      Sil

Yaşanılası

  Allah der ki “Kimi benden çok seversen onu senden alırım”…. Ve ekler: “Onsuz yaşayamam” deme, seni onsuz da yaşatırım.   Ve mevsim geçer, ...