4 Mart 2019 Pazartesi

Çocuklar Üzerinde Uygulanabilecek Acı-Tatlı Yöntemler🙆

Kardeşimle çocukluğumuzda bize uygulanan bazı yöntemler var. Bazıları acı gerçekler bazıları da bayağı iyiymiş dedirtecek uygulamalar. Bugün bunları anlatmak geldi içimden. Anne değilim ama belki çocuğuna uygulamak isteyecek annelere bu yöntemlerle yetiştirilmiş çocuk gözüyle anlatabilirim 😄
İlki çok mantıklı ve çocuğu yemek seçen aileler için hayat kurtarıcı olabilecek bir yöntem olan aç bırakma yöntemi. Ben ve kardeşim çok yemek seçen çocuklar olmadığımız için bu yöntem bizim için sadece mantar yemeğinde uygulandı. Bir yemedik iki yemedik, üçüncüde ailem dedi ki bu böyle olmayacak biz bu çocuklara kahvaltı yaptıralım ama öğle yemeği vermeyelim akşam da kurt gibi açlık suretiyle yesinler mantarı. Öyle de oldu.  O anda onun mantar olduğunu unutup hiç mırın kırın etmeden yedik. Hatta babam dalga geçer gibi bir tabak daha ister misiniz demişti asla unutmam😔 Şuan mantarı çok sevmesem de asla yemem diyeceğim bir şey değil açıkçası.

İkinci uygulanan yöntemin bana uygulandığını 13 yaşımdayken öğrenmiştim ve şok yaşamıştım açıkçası. Ailemin her sene yaptığı doğal ve katkısz bir üzüm pekmezi var. Ama biz kardeşimle bu pekmezi severek yemiyoruz ve burun kıvırıyoruz her seferinde. Tabi bunu kabul etmeyen anne ve babam da yeni bir yöntem geliştirip pekmez şurubu adını verdikleri ve içine kendi pekmezimizden doldurulan boş şurup şişelerinden bize her sabah bir kaşık pekmez içirmeleri. Asla fazlası değil sadece bir kaşık çünkü çok pahalı diyordu annem. Biz de tamam diyorduk ve bir kaşığa tabi oluyorduk. Gerçeği anlamamamız gerekiyordu takdir edersiniz ki. Hatta şurup şişelerinin üzerindeki kağıtlar pekmez doldurulurken kirlendiği için annem kirlendikçe yeni şurup şişelerine dolduruyormuş pekmezi. Soruyorduk tabiki bunun şişesi neden değişik anne? diye. Bu yeni sürümüymüş baban bunu almış diyordu canım annem😍 evet 13 yaşıma kadar bu gerçeği bilmeden yaşadım. Öğrendiğimde de neden bu yaşıma kadar beklediniz ya arkadaşlarıma söyleseydim rezil olsaydım ne olacaktı diye azıcık kızmış olabilirim. Sonuç olarak şuan pekmezi çok seviyorum.

Üçüncü yöntem hoş olmayan bir yöntem ve hala o tadı unutamıyorum valla. Annem kereviz yemeği yapmıştı ama bize patates yemeği diye yutturmaya çalışıyorlardı birlik olup. İçinde de kereviz ve patates parçaları var. Hangisinin patates hangisinin kereviz olduğunu anlayamıyorum tabiki. Yemek müthiş kötü kokuyor bana göre bu arada. Yine de yemeye çalışıyorum, ağzıma her kereviz geldiğinde bu başka bir şey anne patates değil diyorum ama kimse beni dinlemiyor. Yemeğin patates olduğu hakkında diretiyor ve yememi istiyor tabiki. Midem bulana bulana yemiştim ama bititememiştim. Büyük konuşmak istemiyorum tabiki ama kerevizi de kolay kolay yiyeceğimi sanmıyorum bundan sonra. . Bu acı bir yöntemdi tabiki lütfen bunu uygulamasın kimse. Gerçekten aç bırakmak daha iyi bu yöntemdense. Ailem de de çok pişman bu yöntem için belirtmek istedim 😍

Belki uygularsınız ya da uygulamaktan vazgeçen aileler olur diye ve içimden bugün bu geldiği için anlatmak istedim.
Anne ve babama sevgilerle😜😚
Hoşçakalııın😇

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaşanılası

  Allah der ki “Kimi benden çok seversen onu senden alırım”…. Ve ekler: “Onsuz yaşayamam” deme, seni onsuz da yaşatırım.   Ve mevsim geçer, ...