6 Aralık 2019 Cuma

Engelsiz Dünya (Mucize Doktor)

Gözyaşımın akmadığı hiçbir bölümü yok dizinin. Her seferinde ağlamıyım diye tutuyorum kendimi ama başaramıyorum. Etrafımda otizm spektrumlu olan kimse olmadı hatta görmedim de böyle birini. Hatta hiç farklı bir çocukla karşılaşmamıştım ta ki üniversitemin yaptığı down sendromlu çocuklar için olan bir etkiliğine katılana kadar. İlk kez orada bir sürü down sendromlu çocukla konuşabilme imkanı bulmuştum. Bazıları benden yaşça büyük olmalarına rağmen oyunlar oynamıştık sohbet etmiştik birlikte. Çekindiğimiz fotoğrafları hala saklıyorum arada bakıyorum. Bu diziyi her izlediğimde onları da hatırlıyorum.
   Onların hayatlarına dokunmak kadar güzel bir şey olamaz. Hayatlarında minicik bir yer edinebilmek, kısacık bir zaman geçirmek kadar mutlu edemez başka bir şey insanı.
   Aileleri hep yanlarındaydı o gün. Ama verilen bilgileri dinlemeleri için bizim çocuklarıyla ilgilenmemiz gerekiyordu. Bir tanesi bize dans kursunda öğrendiklerini gösterdi. Müzik açmamızı söyledi ve başladı arkadaşlarımızdan biriyle zeybek oynamaya. Bir tanesi öpücüklere boğdu bizi ve sizi çok seviyorum diyerek yaptı hepsini. Bir tanesi nasıl resim yapmaktan ne kadar hoşlandığını ve nasıl güzel resim yağılacağını anlattı.
   Tüm günümüzü onlarla geçirmiştik ve ailelerinin yüzündeki tebessümü minnettarlığı görmenizi isterdim, ben gördüm hissettim. Hayır sebebi çocuklarıyla ilgilenip onlara nefes alma vakti sağladığımızdan değildi. Çocuklarının mutlu olduğunu gördü onlar. Engellerini önemsemeksizin onlarla konuşan, oyunlar oynayan, onları yoksaymayan üniversite öğrencilerini gördüler. Asla kendimizi övmek değil amacım, sadece ailelerin buna ihtiyacı var. Ailelerin özellikle çocuklarının dışarıda normal görülmesine çok ihtiyaçları var.
   Sosyal medyada duyar kasmakla bir yere varamıyoruz biz. Ne kadar duyar kasarsak kasalım dışarıda farklı bir çocuk gördüğümüzde, kendi çocuğumuza "ondan uzak dur mazallah ne olur ne olmaz" dediğimizde iğrenç insanlar oluyoruz biz, çocuğumuzu korumaya çalışan değil asla. Farklı bir çocuk gördüğümüzde tahtaya vurup kulağımızı çekip "allah korusun" demekle insanlıktan çıkıyoruz biz.
   Biz bu çocukların ne zaman bizim gibi normal insanlar olduklarını kabullenebilirsek o zaman çağ atlayacağız asıl.
   Bu çocukların gözlerinin en içindeki o muazzam ışığı ancak sevgiyle bakarsak görebiliriz biz. Ancak o zaman engelsiz dünyayı inşa edebiliriz.

24 yorum:

  1. otizm spekturumlu bir komşumuz vardı, ve keşke Ali Vefa kadar iyi durumda olabilseydi. o hiç konuşmyana bir spekturmluydu... Ailesinin yaşadığı sıkıntıları bildiğim için diziyi her izlediğimde kalbim sızlıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet malesef her otizmli çocuk dizideki karakter kadar insanların arasına karışamıyor

      Sil
  2. Bu dizi, farkındalık için çok iyi bir adım oldu aslında. Daha fazla bilinçleniyoruz böylece. Emeğine sağlık seninde, güzel bir yere değinmişsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok hem de. Dizi başladıktan sonra bile bir okulda otizmli çocukları istemeyen anneler olduğuna inanamadım hatta. Bilinçlenmek isteyen bilinçleniyor, istemeyen için eski hamam eski tas aslında. Çok teşekkür ederim ☺

      Sil
  3. Ne güzel bir konuya değinmişsiniz👍Ben de ilk bölümünden itibaren her hareketi, olayı, kişileri, Ali Vefa'yı, onun yaşamın içine dahil olma ve diğerlerinin onu yaşamlarına dahil etme ya da etmeme çabalarını dikkatle izliyor, yorumluyor ve irdeliyorum. Sizleri tebrik ediyor ve bu konudaki düşüncelerinize kesinlikle katılıyorum 👍🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de diziyi fazlasıyla irdeleyerek izliyorum aynı şekilde. Düşündürüyor beni.
      Bazen böyle düşündüklerimi buraya aktarmadan geçemiyorum, bu konuyu da es geçemedim çok teşekkür ediyorum ☺

      Sil
  4. Diziyi izlemedim ama fragmanına göz atmıştım.Gerçekten saçma diziler yerine bunun gibi farkındalık yaratabilecek dizileri yayınlamaları çok güzel.İnsanlar onlarında kendileri gibi insan olduğunu,sadece biraz daha ilgi gerektiğini umarım ileride anlarlar.Daha önce hiç otizmli biriyle karşılaşmadım ama.İnternetten,televizyondan gördüğüm kadarıyla normal insanlardan daha çok tatlılar yanaklarını sıkasım geliyor her gödüğümde.:D

    YanıtlaSil
  5. e haklısın, dün twitırda da en çok mucize doktor vardı. hepsini izlemedim bazı bölümleri izledim ama ivit ağlatıyoo :) o kıvırcık çocuk ne güzel oynuyo di me :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet yadaha güzel canlandıran olabilir mi acaba diye düşündürüyor. Hayal edemiyorum ki artık başka birini :D. Ağlatıyor valla

      Sil
  6. Her biri çok özel ve çok değerli bireyler.
    İçlerinden iyilik akıyor her biri pırıl pırıl.
    Mucize doktor da izlediğim tek dizi. Gözyaşlarım içime içime:)

    YanıtlaSil
  7. eveet ben de izliyorum diziyi çok güzel ve çok ağlıyorum bazı sahnelerinde. ve dediğin her şey de çok doğru. bir şeyler değiştirmek istiyorsak bizim de bir şeyler yapmamız lazım, herkesin bir şeyler yapması lazım, sosyal medyada konuşmak yeterli değil insanların daha duyarlı ve bilinçli olması lazım. ben inanıyorum daha güzel daha iyi ve duyarlı bir toplum olacağız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her cümlenize katılıyorum ve ben de inanmak istiyorum. Bazen umutlarım tükeniyor ama yazmaya da devam ediyorum işte. Umarım olabiliriz 😊

      Sil
  8. hayata dair arkadaşımız öykünün yeni bölümünü yazdııı :)

    YanıtlaSil
  9. iyi geceleer geçerken bi uğradııım :)

    YanıtlaSil
  10. iki sene evvel bi olay yaşadık. ailemden biri olan altı yaşındaki miniğimiz ana okuluna başlıyor. öğretmen ilk gün müdüre gidip, bu çocuk otistik diyor. müdür, hemen nasıl yaftaladın sakın aileye çocuğu incelemeden direkt böyle bi şey söyleme diyor. aradan üç gün geçiyor. öğretmenler odasında müdür öğretmene soruyor, sınıf nasıl gidiyor gibisinden. öğretmen, iyi zaten biliyorsunuz o çocuk da otistik diyor. müdür kızıyor, öğretmen diretiyor. göz teması kurmaktan kaçındığını çocuğun içe kapalı olduğunu tecrübesine dayanarak bu çocuğun otistik olduğunu söylüyor. müdür de otuz senelik öğretmenim, sen benim okulumda çalışacak biri değilsin diyerek ana sınıfı öğretmenini okuldan gönderiyor. bu olayı iki sene sonra duyuyoruz. çocuk evet farklı ama otistik değil. bilseme tüm yetenek sınavlardan girecek. bu çocuk şu an alanya birincisi. her sıra dışı insanı yaftalamayı çok seviyoruz. bu otistik, bu asosyal, bu deli, bu yollu. örnekleri çoğaltmak mümkün. böyle yaparak gerçekten öyle olan insanları da aşağıya çekmiş oluyoruz. otistik bi çocuğu damgalamak niye? yolda görünce acıyarak bakmak... sadece bi gülümseme bu kadar zor olmamalı. tüm şükür duygularından arınmış bi gülümseme.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz damgalamaktan hoşlanan damgalayınca rahatlayan bir toplumuz. Ama ben bu durumu kabullenmek istemiyorum. Sizin konunuz da aşırı zorlu bir durummuş. Bazı şeyleri çok bildiğini düşünüp fikir yürüten üstüne üstlük fikrini başkalarına da kabul ettirmek isteyen insanları yanımda tutmamak için elimden geleni yapıyorum ama bazen böyle zorunlu olarak onlarla bir araya gelebiliyoruz ne yazık ki.
      O gülümseme o kadar güzel ki. Hatta gülümseme olmasın, yeterki dik dik bakmayın diye bağırasım geliyor bazen dışarıda. Çünkü o anne baba o bakışı görüyor hissediyor. Farkındalığımız nasıl artar bilmiyorum ama bu dizi güzel bir başlangıç gibi geliyor bana.

      Sil

Yaşanılası

  Allah der ki “Kimi benden çok seversen onu senden alırım”…. Ve ekler: “Onsuz yaşayamam” deme, seni onsuz da yaşatırım.   Ve mevsim geçer, ...