29 Nisan 2019 Pazartesi

EŞİTLİK 🙋

Bugün bir durakta otobüs sırasındaydım. Bir kız geldi ve sıranın sonuna geçmek yerine öndeki durağın yanındaki gölgeyi tercih etti beklemek için. Aynı otıbüsü bekliyorduk, belli ki ya herkesin otobüse binmesini bekledikten sonra binecekti ya da birinin önüne kaynak yapacaktı. Otobüs gelince bindim oturdum ve o kız sırada bekleyen bir erkek grubunun önünden bindi otobüse. Bu durum tekrar aklımdaki şu şeyi tetikledi: Biz hem hak istiyoruz bu dünyada kimseden izin almadan varolmak istiyoruz. Kendi ülkemiz adına konuşacak olursam da biz bu ülkede erkekle eşit derecede görülmek istiyoruz bir çok iş alanında erkeklerden geri kalmak istemiyoruz ve EŞİTLİK istiyoruz. Peki bunun için elimizden ne geliyor değil biz ne yapıyoruz diye sormak istiyorum. Otobüse binerken bile bir erkeğin bize gereksiz öncelik vermesini reddetmezsek nasıl haklıca eşitlik arayabiliriz. 
    Bazen otobüslere binerken sıra geldiğinde normalde önümdeki erkek bindikten sonra benim binmem gerekiyor, ama birden bana öncelik veresi geliyor nedenini gerçekten anlamıyorum. Çünkü aynı yaştayız mesela ikimiz de üniversite çağındayız mesela neden öncelik veriyorsun demek istiyorum ama soramıyorum tabi o hengamede. Sadece hayır sizin sıranız buyrun demekle yetinebiliyorum. Bazıları ısrarcı oluyor o zaman aynı şekilde ben de ısrarcı oluyorum. Evet bunu kibarlıktan ve kendine göre saygı anlayışından yapıyor olabilir  ama zaten önce bunları yıkmalıyız ki daha sonra diğer eşitlik ilkelerine hızla yol alabilelim. 
   Bu yukarıda anlattığım olay bazen babam yaşındaki erkekler tarafından da yapılabiliyor. Otobüste ayakta dururken o oturuyorsa yer vermek isteyebiliyor. Belki iş çıkışında formam üstümdeyse yorgunluğumu düşünüp vermek istiyor diye düşünüyorum ama o yokken vermenin hiçbir anlamı yok. Her türlüsünde oturmuyorum tabiki ama oturan hemcinslerim eminim ki vardır. Kadınlar olarak bu konuda kendi aramızda fikir ayrılığına düşmemiz,  çoğu konuda istediğimiz eşitliği tam olarak sağlayamayacağımız anlamına geliyor bence. 
    Eşitlikçi bir dünya diliyorum.
    Sağlıklı, mutlu, huzurlu geçsin her gününüz 🙋

8 yorum:

  1. Ah bu otobüs maceraları..:)

    YanıtlaSil
  2. Maalesef bahsettiğiniz gibi aksaklıklar oluyor ülkemizde

    YanıtlaSil
  3. Malesef, bu aksaklıkları hemcinslerim oluşturunca işte böyle sinir oluyorum

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. Tabiki öyledir inanıyorum ama kadınlar olarak da sıra bekleyebiliriz veya ayakta durabiliriz bence özellikle gençler olarak:)

      Sil
  5. ah o otobüs maceraları 😊bende öyle durumlar oluyor hatta birinde kavga bile ettim 😊 dilerim herşey daha güzel olur sevgiler canım benim 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kavga mıı? 😄 daha o raddeye gelmedim ama yakındır ☺ ben de sizin için diliyorum aynısınıı çok çok sevgiler :))

      Sil

Yaşanılası

  Allah der ki “Kimi benden çok seversen onu senden alırım”…. Ve ekler: “Onsuz yaşayamam” deme, seni onsuz da yaşatırım.   Ve mevsim geçer, ...