19 Şubat 2019 Salı

Dexter - Sis ve Gece

    Bana seri katili sevdiren dizi olma özelliği taşıyor. Dizi boyunca Dexter'a zarar gelmesin istedim ne yalan söyliyim. (Hannibal'da da Göktuğ aynı hisse kapılmıştı.)
      2006-2013 yıllarında yayımlanan ve sekiz sezondan oluşan bir dizi. Dexter Morgan, Miami cinayet masasında çalışan kan analiz uzmanı. Aynı zamanda çocukluğunda yaşadığı bir olaydan beri seri katil olarak yaşamına devam ediyor. Hayatı boyunca öldürme içgüdüsüyle hareket ettiği için dışarıdan değişik görünen bir adam. Ama kendini kamufle etmeyi de çok iyi başarıyor. Sürekli iç sesiyle kendini analiz ediyor ve bunu size geçirebiliyor. Diziyi bu karakter analizine yoğunlaşarak izledim.  Dizi boyunca Dexter'ın kendini aşmasına ve değişimine şahit oluyoruz. Bu dizide aklımdan çıkmayacak ikinci karakter şüphesiz Debra, Dexter'ın kız kardeşi. Her cümlesinin başında bir küfür bulunuyordu, başında olmazsa bile sonuna mutlaka ekledi. Oyunculuğu ise bir efsaneydi ,özellikle de son 2-3 sezonda.
   Yabancı kültürlerin günlük yaşamlarını izlemeyi sevdiğim için bu diziyi de hiçbir sahnesini kaçırmadan izlemeye çalıştım. Çünkü dizi sadece cinayetler ve Dexter'dan oluşmuyor. Dizinin diğer oyuncularının da hayatlarına dahil oluyorsunuz. Sorunlarına çözüm arıyorsunuz. İçlerini okuyorsunuz. Bu yüzden izlerken dizideki karakterlere sinirlenip televizyona doğru hamle yaptığım bile oldu.
   Sezon finalleri gayet güzeldi, ama 4. sezonun eline hiçbiri su dökemez tabiki. İlk defa bir dizide gözyaşlarımı tutamadım.

İzlemediyseniz izleyin derim ben.
Dipnot: Göktuğ benimle aynı fikirde değil, dizinin 5. sezonundan sonra izlemeyi bıraktı.

Sis ve Gece- Ahmet ÜMİT

Yine başrolün düşüncelerinin arasında kaybolup gittiğim bir Ahmet Ümit romanı. Evli ve iki çocuğu olan MİT görevlisi Sedat, genç bir güzel sanatlar öğencisi olan Mine'ye aşıktır. Fakat kız ortadan kaybolmuş ve Sedat onun peşine düşmüştür. Roman aşk romanı tarzında ilerleyecek gibi görünse de yakın geçmişin sorunlarına da odaklanılmış aynı zamanda. Kitabı sevdim fakat -yazarın ilk polisiye romanı olduğundan olabilir- biraz çiğ kalmıştı olay örgüsü diğer kitaplara göre.
💧💧💧

Yeni bir kitaba başladım bile, yeni bir diziye de başlamak ümidiylee💛
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaşanılası

  Allah der ki “Kimi benden çok seversen onu senden alırım”…. Ve ekler: “Onsuz yaşayamam” deme, seni onsuz da yaşatırım.   Ve mevsim geçer, ...