15 Şubat 2018 Perşembe

Sevgililer Günü (!)

   Sevgililer gününde dışarıya çıkmanın hüsranlığının ertesi günü yazıyorum bunları...

   Sevgililer günümüz değil ekonomik çöküşümüz kutlu olsun.


   İşte doğru cümle bu bizce. Ülkenin ekonomisinin tavan yaptığı, sevgilisi olanların parasının dibe vurduğu gün sayılabilir bugün. Mantıklı düşünüldüğünde bir sürü tabir bulunabilir bu gün için. Asıl gerçek ne peki ? 


   Rivayete göre bir dönemin imparatoru Cladius , yasağına uymayarak insanları evlendirmeye devam eden ve kendisine başkaldıran Aziz Valentine ' i tutuklatıp öldürtüyor.  14 Şubat 270 tarihinde ölen Aziz Valentine 'in ölüm yıl dönümü bu özel sandığımız gün aslında. Biz niye bugünü sevgililer günü olarak coşkulu kutluyoruz peki ? Bu olaydan 226 yıl sonra 496 da Papa Glesius Aziz Valentine ' i onurlandırmak için 14 şubat gününü Aziz Valentine günü olarak belirlemiş.


   O dönemdeki şu olayla şuanda yaşanan sevgililer gününün arasındaki ortak bağın sadece ismi olduğunu düşünüyorum. Ölümden coşku ve heyecana... Bu özel denilen günün arkasındaki kanlı hikaye... Aslında sevgililerin birbirine hediye beğendirme günü diye de değiştirilebilir ismi kanımca.. Evet hediye almak, hediyeleşmek insanı çok sevindiren ve içinde merak uyandıran bir eylem ama bunu yaparken akla karayı seçmek, bu işin cazibesini ve zevkini alıp götürüyor ve işkence haline geliyor çiftlere. En çok da "Bunu aldım ama beğenir mi acaba ?" cümlesi beni benden alıyor. Ya da "Acaba hangi mekana gitsek daha uygun olur ? " Önemli olan mekan mı gerçekten ? Peki kusursuz görünüp görünmemen ? Sevdiğine eminsen her halinle sever her gün sever en kötü hissettiğin halini en güzel gördüğü an sayar karşındaki.. Ya da "Bu hediyeyi alsam ucuz kaçar mı ki cimri mi olurum gözünde ? " denir. Düşünme ! Gönlünden ne geçiyorsa al, o senin gönlünü sevmedi mi ? O sana "Seni seviyorum." derken gözlerine değil de cebine mi bakıyor yoksa sevgililer gününde ?


   Sevgililer günü yada başka özel sayılan günler neden günler öncesinden reklamlarla ilan ediliyor, pankartlar asılıyor, panolar ışıklandırılıyor ve birileri bizim bu günlerimizi kutluyor ? Ben söyleyeyim; çünkü dünyanın en mutlu insanı olma yolunda ilerliyorlar bu günler sayesinde. Biz de körü körüne arkalarından dört nala koşuyoruz, bu günlerin hepsini yakalamaya çalışıyoruz. Aman kaçırmayayım aman unutmayayım aman hediyeyi beğensin de ne olursa olsun...


   Sadece adı başkası tarafından konulmuş olan bu uyduruk özel günlerde mi hediye alınmalı ? İstediğin herhangi sıradan bir günde karşındakinin ihtiyacı olan bir şeyi hediye olarak sunmak daha şahane olmaz mıydı ?


   Hiçbir yerde hesabımız olmadığı için sosyal medyadaki kutlamaları hiç bilmiyorum demek isterdim ama arkadaşlarımın telefonlarında birkaç tanesini gördüm dün. Asla dedim kendi kendime, hesabım olsaydı da herkese birbirimizi çok sevdiğimizi ilan etmezdim. Sosyal medyada hesabımız olmadığı için mi böyle düşünüyorum yoksa hep böyle düşündüğüm için mi sosyal medya hesabımız yok diye de sorguladım kendimi. Cevabını da "Her ikisi de." diyerek verdim kendime.. Sonra derin bir oh çektim ve şükrettim sosyal medyada özellikle bugün "Seni çok seviyorum aşkım " yazan insanların fikrine hiçbir zaman katılmayacağım için.. Altıncı yılımızdayız, doğum günlerimiz ve yıl dönümümüz haricinde hiçbir günü kutlamadık birlikte. Bunun aşkı heyecanı azaltacağını düşünenler varken biz hem aşkımızı hem samimiyetimizi yıllar geçtikçe arttırdığını düşünüyoruz, hissediyoruz, fark ediyoruz.


   O yüzden sadece sevgililer gününde veya özel olduğu sanılan ve başına bir tarih konulan günlerde değil de her gün söyleyin karşınızdakine onu sevdiğinizi. Hayat çok hızlı. Sadece bir gün için hediye seçme merasimindeki harcanan süre, karşınızdakine sarılmak için harcansa inanıyorum ki hayat daha da güzelleşecek. 



Sevgililer günümüz değil, sevdiklerimizle geçirdiğimiz her günümüz kutlu olsun nice senelerimiz olsun..
💙

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaşanılası

  Allah der ki “Kimi benden çok seversen onu senden alırım”…. Ve ekler: “Onsuz yaşayamam” deme, seni onsuz da yaşatırım.   Ve mevsim geçer, ...